Jättimäinen loppuunmyynti, alennus jopa 80 %
Monipakkauksista jopa 72 % alennusta

YLEISET EHDOT

DaniDarx, s.r.o., ID-numero: 24209139, kotipaikka Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Praha 9, rekisteröity Prahan kunnallistuomioistuimen ylläpitämään kaupparekisteriin, rekisterinumero C 188831, edustajanaan toimitusjohtaja Ruslan Skopal, tavaroiden myynti osoitteessa https://www.nedeto.fi/sijaitsevan verkkokaupan kautta.

Tietoja, joita ei pidä unohtaa:

➔    Voit valita maksutavan ja toimitusvaihtoehdon tilausprosessin aikana.

➔    Painamalla "Osta"-painiketta teet kanssamme ostosopimuksen kyseisistä tavaroista ja olet velvollinen maksamaan meille kauppahinnan.

➔    Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa ostosopimus ilman perusteluja 120 päivän kuluessa.

➔    Asiakkaidemme henkilötietojen suojaaminen on meille erittäin tärkeää. Tietoa siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme, miksi ja miten, löytyy henkilötietojen käsittelypolitiikastamme.

 

1.         KEITÄ ME OLEMME?

DaniDarx, s.r.o.,

Päämaja: Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Praha 9.

ID: 24209139

DIC: CZ24209139

joka on rekisteröity Prahan kunnallistuomioistuimen kaupparekisteriin, osasto C, numero 188831, ja jota edustaa toimitusjohtaja Ruslan Skopal (jäljempänä 'myyjä' tai 'me').

Sähköposti: info@nedeto.fi

2.         VALITUKSET JA PALAUTUKSET

Osoite valituksia tai palautuksia varten:

DaniDarx, s.r.o., Černín 89, Zdice, 267 51, Tšekki

3.         MIKÄ ON YLEISTEN SOPIMUSEHTOJEN VOIMASSAOLO JA SOVELTAMISALA?

3.1.         Lainvalinta. Nämä Myyjän yleiset myyntiehdot (jäljempänä "YLEISET MYYNTIEHDOT") säätelevät siviililain nro 89/2012 (jäljempänä "siviililaki") 1751 §:n 1 momentin mukaisesti osapuolten keskinäisiä oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka syntyvät meidän ja kuluttajien tai yrittäjien (jäljempänä "Asiakas" tai "Sinä") välillä verkkokaupassamme osoitteessa www.nedeto.fi solmitun ostosopimuksen (jäljempänä "ostosopimus") yhteydessä tai sen perusteella.

3.2.         Kansainvälinen elementti. Jos kyseessä on kansainvälinen elementti, sovimme, että välillämme olevaan oikeussuhteeseen sovelletaan Tšekin tasavallan lakia, erityisesti siviililakia. Tekemällä tämän lainvalinnan sopimusvelvoitteisiin sovellettavasta laista 17. kesäkuuta 2008 annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 593/2008 ("Rooma I") 3 artiklan mukaisesti asiakas ei kuitenkaan menetä asuinmaansa lainsäädännön tarjoamaa suojaa Rooma I:n 6 artiklan 2 kohdan mukaisesti.

3.3.         Verkkokauppa. Verkkokauppa toimii osoitteessa www.nedeto.fi sijaitsevalla verkkosivustolla (jäljempänä "verkkokauppa").

3.4.         Ketä pidetään kuluttajana. Kuluttajaksi katsotaan jokainen luonnollinen henkilö, joka liiketoimintansa tai itsenäisen ammatinharjoittamisensa ulkopuolella tekee kanssamme ostosopimuksen tai on muuten laillisesti tekemisissä Myyjän kanssa (jäljempänä "kuluttaja").

3.5.         Ketä pidetään yrittäjänä. Yrittäjällä tarkoitetaan luonnollista henkilöä tai oikeushenkilöä (esim. yritys, osuuskunta, laitos), joka harjoittaa itsenäisesti ja vastuullisesti ansiotoimintaa omaan lukuunsa ja omaan lukuunsa elinkeinoluvan perusteella tai muulla tavoin tarkoituksenaan harjoittaa kyseistä toimintaa säännöllisesti voiton tavoittelemiseksi (jäljempänä 'yritystoiminta'). Tämä henkilö tekee Myyjän kanssa ostosopimuksen tai on muutoin laillisesti tekemisissä Myyjän kanssa elinkeinotoimintansa puitteissa (jäljempänä "yrittäjä"). Noudatamme periaatetta, jonka mukaan yrittäjiin sovellettavia näiden yleisten sopimusehtojen määräyksiä sovelletaan asiakkaaseen, joka ilmoittaa arvonlisäverotunnisteensa ja tarvittaessa verotunnisteensa.

3.6.         Yleisten sopimusehtojen tuntemus ja hyväksyminen. Lähettämällä tilauksesi tilauksen loppuunsaattamispainikkeella vahvistat, että olet lukenut nämä yleiset sopimusehdot, mukaan lukien asiakkaille annetut tiedot ennen näiden yleisten sopimusehtojen mukaisen ostosopimuksen tekemistä, ja hyväksyt ne nimenomaisesti niiden vahvistushetkellä voimassa olevassa ja voimassa olevassa versiossa.

4.         MITÄ MEIDÄN ON LAIN MUKAAN KERROTTAVA KAIKILLE ASIAKKAILLE ENNEN SOPIMUKSEN TEKEMISTÄ?

4.1.         Myyjän luvat ja valvontaviranomaiset. Myyjällä on lupa myydä tavaroita elinkeinoluvan perusteella. Kaupan valvontaa suorittaa toimivaltainen kaupallinen viranomainen toimivaltansa puitteissa. Tietosuojavalvontaa harjoittaa Tietosuojavaltuutetun toimisto. Kuluttajansuojaa valvoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto.

4.2.         Tavaroita koskevien valokuvien havainnollistava luonne. Kaikki verkkokaupassa olevat valokuvat ja tavaroiden esittelyt ovat ainoastaan havainnollistamistarkoituksessa.

4.3.         Tavarat, hinta, kustannukset. Verkkokaupassa tarjoamamme tavarat ja kuvaus niiden tärkeimmistä ominaisuuksista on saatavilla kunkin tavaran kohdalla. Tavaroiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ja lakisääteiset maksut. Toimituskuluja ja erikoispakkausten hintaa ei sisällytetä. Emme veloita lisäkustannuksia televiestinnästä (esim. jos soitat meille puhelinnumeroomme, maksat vain normaalin puhelumaksun).

4.4.         Maksu- ja kuljetusvaihtoehdot. Maksutapoja ja kuljetusvaihtoehtoja koskevat erityisehdot on kuvattu tarkemmin itse tilauksen yhteydessä sekä näiden yleisten sopimusehtojen kohdissa 8. ja 10.. Toimitamme tavarat sinulle tarjoamistamme vaihtoehdoista valitsemallasi kuljetusliikkeellä tai voit valita henkilökohtaisen noudon tarjoamistamme vaihtoehdoista.

4.5.         Tilaa sitovasti. Lähettämällä tilauksen painamalla painiketta tilauksen loppuun saattamiseksi verkkokaupassamme asiakas luo sitovan tilauksen, joka velvoittaa asiakkaan maksamaan. Asiakkaalla on mahdollisuus tarkistaa ja korjata tai muuttaa tilaustaan ennen tilauksen lähettämistä, kuten näiden yleisten sopimusehtojen kohdassa 7 on tarkemmin kuvattu.

4.6.         Asiakkaan oikeudet virheellisen suorituksen johdosta. Asiakkaan oikeudet virheellisen suorituksen tai takuun johdosta ja niiden käyttämisen edellytykset on kuvattu näiden yleisten sopimusehtojen kohdassa 12 tai valitusmenettelyssämme.

5.         MITÄ KULUTTAJILLE ON KERROTTAVA ENNEN OSTOSOPIMUKSEN TEKEMISTÄ?

5.1.         Oikeus peruuttaa kauppasopimus. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa ostosopimus ilman perusteluja (ellei toisin ilmoiteta) viimeistään 120 päivän kuluessa:

              5.1.1.         myyntisopimuksen osalta tavaran vastaanottopäivästä; tai

             5.1.2.         jos kyseessä on kauppasopimus, jossa toimitus tapahtuu useammassa erässä, viimeisen tavaratoimituksen hyväksymispäivästä; tai

             5.1.3.         jos kyseessä on myyntisopimus, johon liittyy säännöllisesti toistuvia tavaratoimituksia, ensimmäisen tavaratoimituksen hyväksymispäivästä;

kuluttajalla on oikeus peruuttaa ostosopimus jo ennen 5.1.1-5.1.3 artiklassa mainittua aikaa ilmoittamalla meille aikomuksestaan peruuttaa ostosopimus täyttämällä ja lähettämällä peruutuslomake (mieluiten yhdessä palautettujen tavaroiden kanssa) tai lähettämällä se sähköpostiosoitteeseemme info@nedeto.fi.

5.2.         Kun ostosopimusta ei ole mahdollista peruuttaa. Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa seuraavia sopimuksia:

             5.2.1.         sellaisten tavaroiden toimittaminen, jotka on mukautettu tai luotu asiakkaan pyynnöstä tai hänen henkilökohtaisesti;

           5.2.2.         tavaroiden toimittamisesta, joiden hinta on riippuvainen rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin emme voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua peruuttamisaikana;

           5.2.3.         pilaantuvien tavaroiden ja sellaisten tavaroiden toimituksesta, jotka on toimituksen jälkeen sekoitettu peruuttamattomasti muihin tavaroihin;

           5.2.4.         sellaisten sinetöidyissä pakkauksissa olevien tavaroiden toimittaminen, jotka asiakas on poistanut pakkauksesta eikä voi palauttaa hygieniasyistä, mikä koskee myös ääni- tai videotallenteita ja tietokoneohjelmia, jos asiakas on vahingoittanut niiden alkuperäistä pakkausta;

           5.2.5.         liikenteessä, tiettynä päivänä tai tiettynä aikana;

           5.2.6.         digitaalisen sisällön toimittamisesta, paitsi jos se on toimitettu aineellisella välineellä ja jos se on toimitettu sinun nimenomaisella suostumuksellasi ennen peruuttamisajan päättymistä.

5.3.         Kuluttajan velvollisuudet ostosopimuksesta peruuttaessaan. Jos kuluttaja peruuttaa ostosopimuksen, hän on velvollinen lähettämään meille takaisin tavarat, jotka hän on hankkinut sen ostosopimuksen perusteella, josta hän on peruuttanut, 14 päivän kuluessa ostosopimuksen peruuttamisesta. Asiakas on velvollinen lähettämään tai palauttamaan tavarat täydellisinä, eli kaikkine toimitettuine lisävarusteineen, kaikkine asiakirjoineen, puhtaina, vahingoittumattomina, pesemättöminä ja mahdollisuuksien mukaan alkuperäispakkauksineen, siinä kunnossa ja arvossa, jossa ne on vastaanotettu. Huomaa, että jos leikkaat tavaroihin kiinnitetyt laput ja etiketit irti, tavaran arvo voi alentua.

5.4.         Palaa. Voit lähettää tavarat osoitteeseen DaniDarx, s.r.o., Černín 89, Zdice, 267 51, Tšekki. Jos päätät käyttää tätä tapaa palauttaa tavarat peruuttaessasi ostosopimuksen, maksat itse tavaroiden palautuskustannukset.

5.5.         Tavaroiden arvon aleneminen. Jos peruutat ostosopimuksen, olet vastuussa palautetun tavaran tai palautettujen tavaroiden arvon alenemisesta, joka on aiheutunut siitä, että tavaraa on käsitelty muulla tavoin kuin tavaran luonteeseen ja ominaisuuksiin tutustumisen edellyttämällä tavalla. Jos meille palautetaan vahingoittuneita tai epätäydellisiä tavaroita, kuittaamme vahingonkorvausvaatimuksemme takaisin vaatimaasi kauppahintaa vastaan. Arvioimme aina yksittäistapauksen määrittääksemme vahingon laajuuden, tavaran huonontumisen ja määrätäksemme vastaavan alennetun arvon. Ilmoitamme sinulle näistä vaiheista annetussa sähköpostiosoitteessa tai puhelimitse.

5.6.         Ostohinnan palautus. Jos ostosopimus peruutetaan peruuttamisajan kuluessa, olemme velvollisia palauttamaan asiakkaalle kaikki rahat, mukaan lukien tavaran toimituskulut, tarjoamamme halvinta toimitustapaa vastaavana määränä asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille viimeistään 14 päivän kuluttua ostosopimuksen peruuttamisesta. Huomaa, että meillä on oikeus palauttaa rahasi vasta, kun olemme saaneet palautetut tavarat takaisin.

5.7.         Valitukset. Tarjoamme tuomioistuinten ulkopuolista asiakaspalautteiden käsittelyä sähköpostitse info@nedeto.fi.

5.8.         Tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisu. Ostosopimuksesta johtuvien asiakasriitojen ratkaisemiseksi tuomioistuimen ulkopuolella voitte ottaa yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan, joka sijaitsee osoitteessa Hämeentie 3, PL 306 Helsinki, 00531 Suomi (http://www.kuluttajariita.fi). Myyjän ja asiakkaan välisten ostosopimukseen liittyvien riitojen ratkaisemiseen voidaan käyttää osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr sijaitsevaa verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia.

5.9.         Euroopan kuluttajakeskus Suomessa, kotipaikka Lintulahdenkuja 2 PL 5, 00531 Helsinki, internet-osoite: https://www.ecc.fi/, on kuluttajariitojen verkkovälitteisestä riidanratkaisusta sekä asetuksen (EY) N:o 2006/2004 ja direktiivin 2009/22/EY muuttamisesta 21 päivänä toukokuuta 2013 annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 524/2013 (verkkovälitteistä riidanratkaisua koskeva asetus) mukainen yhteysviranomainen.

5.10.         Väärät tai epätäydelliset arviot. Pidätämme oikeuden olla julkaisematta asiakkaiden arvosteluja, jotka eivät pidä paikkaansa, sisältävät sopimatonta kieltä tai eivät liity ostettuihin tuotteisiin.

5.11.         Virheellisten tai puutteellisten tietojen aiheuttamat haitat. Kieltäydymme kaikesta vastuusta vahingoista, jotka aiheutuvat virheellisistä tai puutteellisista tiedoista tai neuvoista, erityisesti tapauksissa, joissa tietyn tuloksen saavuttaminen riippuu vastaanottajan tai muiden henkilöiden toimista tai hallitsemattomista seikoista tai sattumasta.

5.12.         Digitaaliseen sisältöön liittyvät opetukset. Kuluttajia kehotetaan ottamaan huomioon, että jos myymme digitaalista sisältöä, emme tarjoa päivityksiä ostettuun digitaaliseen sisältöön.

6.         KÄYTTÄJÄTILI JA MUUT TILAUKSEN HYVÄKSYMISEN EDELLYTYKSET

6.1.         Ilmoittautuminen. Kun asiakas on rekisteröitynyt verkkokaupassa sähköpostilla ja valitsemallaan suojatulla salasanalla, hän pääsee käyttöliittymään. Käyttäjä vahvistaa hyväksyvänsä nämä yleiset ehdot ja on lukenut henkilötietojen käsittelyä koskevat periaatteet.

6.2.         Käyttäjätilin toiminnot. Asiakas voi käyttöliittymästä ("Oma tili") tilata tavaroita, seurata tilaustensa historiaa ja yksityiskohtia, seurata voimassa olevia alennuskuponkeja, rekisteröidä hyvityslaskuja ja seurata tilausten tilaa jne. ("Käyttäjätili").

6.3.         Velvollisuus antaa totuudenmukaiset ja oikeat tiedot. Rekisteröityessään verkkokauppaan ja tilatessaan tavaroita asiakas on velvollinen antamaan oikeat ja totuudenmukaiset tiedot. Asiakas on velvollinen päivittämään käyttäjätilillä annetut tiedot aina, kun ne muuttuvat. Myyjä katsoo asiakkaan käyttäjätilillä ja tavaroita tilatessaan antamat tiedot oikeiksi.

6.4.         Käyttäjätilien turvallisuus. Asiakkaalla on oltava käyttäjätilin käyttöoikeus, joka on suojattu käyttäjätunnuksella ja vahvalla salasanalla. Asiakkaan on säilytettävä käyttäjätilinsä käyttämiseen tarvittavien tietojen luottamuksellisuus. Asiakas ei ole oikeutettu sallimaan kolmansien osapuolten käyttää käyttäjätiliä.

6.5.         Mahdollisuus peruuttaa käyttäjätili, kun sitä ei käytetä. Voimme peruuttaa käyttäjätilin erityisesti, jos asiakas ei käytä käyttäjätiliään yli 1 vuoteen tai jos asiakas rikkoo näillä käyttöehdoilla muutetun ostosopimuksen mukaisia velvoitteitaan.

6.6.         Vaadittava huolto. Asiakas tiedostaa, että käyttäjätili ei välttämättä ole jatkuvasti käytettävissä, erityisesti tarvittavien huoltotöiden vuoksi.

7.         TILAUS JA OSTOSOPIMUKSEN TEKEMINEN

7.1.         Tilauksen luominen. Asiakas luo tilauksen verkkokaupassa sijoittamalla tavarat ostoskoriin, valitsemalla valitun tavaran kuljetus- ja maksutavan sekä täyttämällä yhteys- ja laskutustiedot.

7.2.         Tuotteen ominaisuudet. Asiakas on velvollinen tutustumaan tavaran ominaisuuksiin, tyyppiin ja suositeltuun käyttöön ennen tilauksen tekemistä. Tilauksen tekemällä asiakas vahvistaa, että hän on lukenut ja ymmärtänyt nämä tiedot.

7.3.         Tilauksen tarkistus. Ennen tilauksen loppuunsaattamista asiakas voi tarkistaa ja muuttaa tilaukseen syöttämiään tietoja.

7.4.         Tilausprosessi. Tilatakseen tavaroita asiakas täyttää verkkokaupan tilauslomakkeen (laittaa tavarat "ostoskoriin", valitsee tavan, jolla tavaran ostohinta maksetaan, antaa toimitusosoitteen ja muut tarvittavat yhteystiedot, valitsee halutun tavan, jolla tilatut tavarat toimitetaan, ja saa tietoa toimitukseen liittyvistä kustannuksista tai tavaran valitusta pakkauksesta). Kyseessä on sitova maksusitoumuksellinen tavaratilaus (jäljempänä "tilaus"). Lähettämällä tilauksen asiakas vahvistaa hyväksyneensä nämä yleiset sopimusehdot ja lukeneensa henkilötietojen käsittelyä koskevat tietosuojakäytäntömme.

7.5.         Tilaukseen merkittyjen tietojen totuudenmukaisuus. Myyjä pitää tilauksessa annettuja tietoja oikeina. Jos tilausta käsiteltäessä havaitaan, että on käytetty ilmeisen vääriä tai puutteellisia tietoja, voimme kieltäytyä tilauksesta, mistä sinulle ilmoitetaan sähköpostitse. Asiakas voi joutua vastuuseen vahingosta, joka on aiheutunut tahallisesti väärien tai virheellisten tietojen antamisesta.

7.6.         Tilauksen lisävahvistus. Myyjällä on oikeus tilauksen luonteesta riippuen (tavaran määrä, kauppahinnan määrä, arvioidut toimituskulut) pyytää asiakkaalta täydentävää tilausvahvistusta (esimerkiksi kirjallisesti tai puhelimitse) sekä oikeus pyytää asiakasta täsmentämään tavaran kokovalikoiman oikeellisuus.

7.7.         Milloin kauppasopimus tehdään? Ostosopimus syntyy, kun painat painiketta tilauksen loppuunsaattamiseksi.

7.8.         Myyjän vahvistus tilauksesta. Tilauksen loppuunsaattanut asiakas saa meiltä automaattisen vahvistuksen tilauksen toimittamisesta sähköpostiosoitteeseensa.

7.9.         Myyjän velvollisuudet. Tekemällä ostosopimuksen sitoudumme luovuttamaan ostetut tavarat sinulle ja antamaan sinulle mahdollisuuden hankkia omistusoikeus tavaroihin.

7.10.         Ostajan velvollisuudet. Tekemällä kauppasopimuksen sitoudut hyväksymään tavarat ja maksamaan meille niiden hinnan.

7.11.         Jäljennös yleisestä sopimusehdosta ja peruutuslomakkeesta. Asiakas saa tavaran mukana kopion tehdystä ostosopimuksesta eli näiden yleisten sopimusehtojen kulloinkin voimassa olevasta versiosta. Kuluttaja-asiakas saa myös lomakkeen, jolla hän voi peruuttaa ostosopimuksen lakisääteisen määräajan kuluessa.

7.12.         Etäyhteysvälineet. Asiakas hyväksyy etäviestintävälineiden käytön ostosopimuksen tekemisessä. Asiakas vastaa kustannuksista, joita hänelle aiheutuu etäviestintävälineiden käytöstä ostosopimuksen tekemisen yhteydessä (Internet-yhteyskulut, puhelinkulut), eivätkä ne saa poiketa perusmaksusta.

8.         TAVAROIDEN HINTA JA MAKSUTAPA

8.1.         Hinta. Kaikki hinnat ovat euroina (EUR) ja sisältävät arvonlisäveron.

8.2.         Maksutapa. Voit maksaa meille tavaran hinnan ja kaikki tavaran toimitukseen liittyvät kulut ostosopimuksen mukaisesti:

A.     luottokortilla verkossa

B.     Google maksaa

C.     Apple pay

D.    Paypal

Asiakas valitsee tavaroiden maksutavan tilausprosessin aikana. 

8.3.         Tavaroiden hinnan käsiraha. Voimme vaatia asiakasta suorittamaan käsirahan tai muun vastaavan maksun.

8.4.         Pakkaus- ja toimituskulut. Verkkokaupasta löydät myös tietoa tavaroiden pakkaus- ja toimituskuluista. Tavaroiden pakkaamiseen ja toimittamiseen liittyvien kustannusten määrä riippuu pääasiassa valitusta kuljetusyrityksestä ja paikasta, johon tavarat toimitetaan.

8.5.         Tavaroiden toimitushinta. Asiakas on velvollinen maksamaan meille ostohinnan lisäksi myös kaikki tavaroiden pakkaamiseen ja toimittamiseen liittyvät kustannukset sekä valitusta maksutavasta mahdollisesti aiheutuvan lisämaksun. Ellei nimenomaisesti toisin mainita, ostohintaan sisältyvät myös tavaroiden toimitukseen liittyvät kustannukset. Ennen tilauksen sitovaa loppuunsaattamista asiakkaalle ilmoitetaan lopullinen hinta, joka sisältää pakkaus- ja toimituskustannukset.

8.6.         Alennukset tavaroiden hinnasta. Asiakkaille antamiamme alennuksia tavaroiden hinnasta ei voi yhdistää keskenään.

8.7.         Tavaroiden epärealistinen hinta. Jos näytetään epärealistinen hinta, esim. 0 euroa (sanoin: nolla euroa) tai näytetään erittäin markkinakelvoton hinta, jolloin markkinakelvottomaksi hinnaksi katsotaan hinta, joka on alle ostohintamme, pidätämme oikeuden poistaa kyseisen tuotteen tilauksesta (peruuttaa ostosopimuksen kokonaan tai osittain). Asiakkaalle ilmoitetaan tästä asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.

8.8.         Laskun muoto. Sovimme, että laskut lähetetään sähköisesti asiakkaan tilauksessa ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

9.         OMISTUSOIKEUDEN SÄILYTTÄMINEN

9.1.         Kauppahinnan maksaminen kokonaisuudessaan. Pidätämme tavaran omistusoikeuden asiakkaallemme, kunnes kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan ostosopimuksen mukaisesti.

9.2.         Varaukset yritysasiakkaille. Yritysasiakkaiden osalta pidätämme tavaroiden omistusoikeuden, kunnes kaikki velkasi on maksettu. Asiakkaan on käsiteltävä omistusoikeuden alaisia tavaroita huolellisesti ja vakuutettava ne omalla kustannuksellaan riittävästi uusien tavaroiden arvosta vahingon varalta.

10.         TAVARAN TOIMITTAMISESTA, MYYJÄLLE AIHEUTUNEISTA VAHINGOISTA JA TAVARAN KULJETUKSEN AIKANA MAHDOLLISESTI AIHEUTUNEISTA VAHINGOISTA.

10.1.         Toimitus, henkilökohtainen nouto. Asiakkaan valinnan mukaan tavarat lähetetään asiakkaalle asiakkaan tilauksen yhteydessä valitseman kuljetusliikkeen kautta tarjoamistamme vaihtoehdoista tai henkilökohtaisesti noutamalla tarjoamistamme vaihtoehdoista.

10.2.         Toimitusaika. Jos tavaroiden ilmoitetaan olevan varastossa, lähetämme tavarat yleensä 5 työpäivän toimitusajalla tilauksen vastaanottamisesta, mutta sitoudumme toimittamaan tavarat enintään kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa ostosopimuksen tekemisestä. Asiakas löytää toimitusajan kohdasta "Toimitus ja maksu". Joskus saattaa käydä niin, että "varastossa" -merkinnällä varustetut tavarat myydään loppuun lyhyessä ajassa. Jos tilanne on se, että tavarat ovat loppuneet emmekä pysty toimittamaan tilaamaasi tavaraa määräajassa, otamme sinuun yhteyttä, jotta voimme sopia yksilöllisesti seuraavasta toimintatavasta. Ilmoitetusta toimitusajasta huolimatta pyrimme aina valmistelemaan ja toimittamaan tilauksen asiakkaalle mahdollisimman pian.

10.3.         Kuljetustapa, henkilökohtainen nouto. Asiakas voi valita, mihin tahansa osoitteeseen tavarat toimitetaan sopimuskuljettajamme kautta tilausprosessin aikana ilmoitetulla kuljetushinnalla.

10.4.         Tavaroiden vastaanotto. Kun kuljetamme tavarat asiakkaalle, tavarat luovutetaan asiakkaalle luovutuspaikassa (yleensä asiakkaan osoittaman toimituspaikan ensimmäinen ovi/portti/portti). Riski ostettujen tavaroiden vahingoittumisesta ja vahingossa tapahtuvasta huononemisesta siirtyy asiakkaalle siinä vaiheessa, kun asiakas vastaanottaa tavarat. Jos asiakas on ottanut tavarat haltuunsa rahdinkuljettajalta, riski ostettujen tavaroiden vahingoittumisesta ja vahingossa tapahtuvasta huononemisesta siirtyy asiakkaalle siinä vaiheessa, kun hän saa luovuttaa tavarat, mutta ei ennen ilmoitettua toimitusaikaa. Jos asiakas itse noutaa tavarat, tavarat katsotaan toimitetuiksi sillä hetkellä, kun asiakas tai muu asiakkaan nimeämä henkilö on vastaanottanut ne.

10.5.         Erityisen kuljetusmuodon kustannukset. Jos kuljetusmuodosta sovitaan asiakkaan erityisestä pyynnöstä, asiakas vastaa riskistä ja kaikista tähän kuljetusmuotoon liittyvistä lisäkustannuksista.

10.6.         Uudelleentoimitus ja siihen liittyvät kustannukset. Jos tavaroita on asiakkaasta johtuvista syistä tarpeen toimittaa toistuvasti tai eri tavalla kuin tilauksessa on määritelty, asiakas on velvollinen maksamaan tavaran toistuvasta toimittamisesta aiheutuvat kustannukset tai eri toimitustapaan liittyvät kustannukset. Jos ostaja ei ota toimitettua tavaraa vastaan kertaakaan, myyjällä on oikeus vaatia ostajan pyynnöstä korvausta toistuvan toimituksen kustannuksista.

10.7.         vahinko, joka myyjälle voi aiheutua siitä, ettei hän ota tavaraa vastaan. Jos asiakas-kuluttaja ei ota tavaraa vastaan, kun rahdinkuljettaja on toimittanut sen, tavara palautetaan myöhemmin myyjälle ja asiakas-kuluttaja ei samalla peru kauppasopimusta 14 päivän kuluessa siitä, kun tavaran toimitus ei ole onnistunut, myyjällä on oikeus vaatia asiakkaalta kulut, jotka rahdinkuljettaja on veloittanut tavaran toimittamisesta takaisin myyjälle. Nämä kustannukset ovat myyjälle aiheutunutta vahinkoa, joka on aiheutunut asiakkaan lakisääteisten velvoitteiden rikkomisesta siviililain 2913 §:n 1 momentissa tarkoitetulla tavalla. Myyjällä on myös oikeus periä 8 euron (kahdeksan euroa) suuruinen varastointimaksu, ja myyjällä on oikeus peruuttaa ostosopimus.

10.8.         Tavaroiden vastaanottamatta jättäminen suhteessa yrittäjään. Jos asiakas-kuluttaja ei ota tavaroita vastaan, kun rahdinkuljettaja on toimittanut ne, tavarat palautetaan myöhemmin myyjälle ja asiakas-kuluttaja ei samalla peru ostosopimusta 14 päivän kuluessa siitä, kun tavaroita ei ole toimitettu, myyjällä on oikeus vaatia asiakkaalta kulut, jotka rahdinkuljettaja on veloittanut tavaroiden toimittamisesta takaisin myyjälle. Nämä kustannukset ovat myyjälle aiheutunutta vahinkoa, joka on aiheutunut asiakkaan lakisääteisten velvoitteiden rikkomisesta siviililain 2913 §:n 1 momentissa tarkoitetulla tavalla. Myyjällä on myös oikeus periä 8 euron (kahdeksan euroa) suuruinen varastointimaksu, ja myyjällä on oikeus peruuttaa ostosopimus.

10.9.         Mahdollisuus saatavien kuittaamiseen. Meillä on oikeus yksipuolisesti kuitata tavaran varastointikustannusten maksamista koskeva vaatimus ja vahingonkorvausvaatimus, joka koskee asiakkaan tämän osan mukaisten lakisääteisten velvoitteiden rikkomista, asiakkaan ostohinnan palautusta koskevaa vaatimusta vastaan siviililain 2913 §:n mukaisesti.

10.10.         Asiakkaan velvollisuudet tavaroiden vastaanottamisen jälkeen. Asiakas on velvollinen tarkastamaan tavarat vastaanotettuaan ja varmistumaan niiden ominaisuuksista (erityisesti siitä, onko asiakas saanut oikeanlaisia tavaroita, onko tavara sovittua laatua ja sisältääkö tavara pakkauksessaan kaiken sen, mitä ohjeiden mukaan pitäisi sisältää). Jos rahdinkuljettaja on vahingoittanut lähetystä näkyvästi, asiakas on velvollinen olemaan vastaanottamatta lähetystä rahdinkuljettajalta lainkaan. Emme ole vastuussa rahdinkuljettajan aiheuttamista vahingoista tai tavaran viivästyneestä toimituksesta, olipa viivästyksen syy mikä tahansa.

10.11.         Oikeudet puutteista. Asiakkaan oikeuksiin, jotka koskevat virheitä koskevan oikeuden käyttämistä, sovelletaan valitusmenettelyämme ja Tšekin lainsäädännön, erityisesti siviililain, asiaa koskevia säännöksiä.

11.         OSTOSOPIMUKSEN PERUUTTAMINEN

11.1.         Kuluttajan oikeus peruuttaa ostosopimus 120 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kuluttajan oikeus peruuttaa ostosopimus määräytyy näiden yleisten sopimusehtojen 5 kohdan mukaisesti.

11.2.         Peruuttamisoikeus on vain kuluttajilla. Yritysasiakkailla on oikeus peruuttaa ostosopimus asiaa koskevan lainsäädännön sallimissa rajoissa. Yritysasiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa ostosopimusta ilman perusteluja 120 päivän kuluessa tavaroiden toimittamisesta, vaan tämä oikeus kuuluu vain kuluttajalle. Edellyttäen, että asiakasyrittäjä palauttaa tavaran meille ja että siviililain mukaista virheoikeutta ei käytetä, meillä on oikeus periä tavaran varastointikustannukset näiden yleisten sopimusehtojen kohtien 10.7 ja 10.8 mukaisesti ja kehotamme myös asiakasyrittäjää ottamaan tavarat takaisin.

11.3.         Menettely, kun varastot on myyty loppuun. Meillä on oikeus peruuttaa ostosopimus, koska tavarat ovat loppu tai tilattuja tavaroita ei ole saatavilla. Lisäksi voimme peruuttaa kauppasopimuksen erityisesti, jos asiakas ei ole maksanut kauppahintaa asianmukaisesti ja ajallaan tai kieltäytynyt vastaanottamasta tavaroita.

11.4.         Maksamaton kauppahinta. Jos asiakas ei ole maksanut kauppahintaa asianmukaisesti ja ajallaan, voimme purkaa kauppasopimuksen.

11.5.         Lahja. Jos asiakkaalle annetaan lahja yhdessä tavaroiden kanssa, meidän ja asiakkaan välinen lahjasopimus tehdään sillä ehdolla, että jos asiakas tai me perumme ostosopimuksen, lahjasopimus tällaisen lahjan osalta lakkaa olemasta voimassa ja asiakas on velvollinen palauttamaan lahjan meille yhdessä tavaroiden kanssa.

12.         VIRHEELLISESTÄ SUORITUKSESTA JOHTUVAT OIKEUDET

12.1.         Viittaus siviililakiin. Sopimuspuolten oikeudet ja velvollisuudet, jotka liittyvät virheellisestä suorituksesta johtuviin oikeuksiin, määräytyvät asiaa koskevien yleissitovien säännösten mukaan (erityisesti siviililain 1914-1925, 2099-2117 ja 2161-2174 pykälät).

12.2.         Viittaus valitusmenettelyyn. Osapuolten muita oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka liittyvät vastuuseemme tavaroiden virheistä, säännellään valitusmenettelyssämme.

13.         TIETOSUOJA

13.1.         Henkilötietojen käsittelypolitiikka. Asiakkaidemme henkilötietojen suojaaminen on meille erittäin tärkeää. Henkilötietojen käsittelyä ja kaupallisen viestinnän lähettämistä koskevat säännöt on määritelty henkilötietojen käsittelypolitiikassa.

13.2.         Kaupalliset viestit. Lähetämme asiakkaillemme kaupallisia viestejä, joissa tarjotaan niihin liittyviä tavaroita tai palveluita asiakkaan sähköpostiosoitteeseen (asiakkaan kaupalliset viestit). Sähköpostiosoite on henkilötieto, ja sitä käsitellään luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä ja näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta sekä direktiivin 95/46/EY kumoamisesta annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 2016/679 (yleinen tietosuoja-asetus) mukaisesti kaupallisten viestien lähettämiseksi oikeutetun etumme perusteella markkinoidaksemme samankaltaisia tuotteitamme ja palveluitamme. Asiakas voi milloin tahansa peruuttaa kaupallisen viestinnän vastaanottamisen.

13.3.         Evästeet. Käytämme niin sanottuja evästeitä, jotka voidaan tallentaa loppulaitteeseen (joko suostumuksella tai oikeutettujen etujemme suojaamiseksi).

14.         KORKEAMPI TEHO

14.1.         Mikä on korkeampi voima. Ylivoimaisella esteellä tarkoitetaan näissä AVL:ssä mitä tahansa Myyjän tahdosta riippumatonta tapahtumaa, joka estää Myyjää täyttämästä velvollisuuksiaan ja jota ei olisi voitu ennakoida tai jonka seurauksia ei olisi voitu välttää tai voittaa. Ylivoimainen este sisältää muun muassa luonnonkatastrofin, tulipalon, räjähdyksen, tulvan, maanjäristyksen, terrori-iskun, sodan, lakon tai muut tapahtumat (mukaan lukien COVID-19-taudin leviämisen aiheuttamat tilanteet), joihin osapuolet eivät voi vaikuttaa.

14.2.         Myyjän vastuun poissulkeminen. Ylivoimaisen esteen aikana Myyjä ei ole vastuussa ostosopimuksesta ja näin ollen myös näistä AVL:stä johtuvien velvoitteidensa täyttämättä jättämisestä.

15.         LOPPUMÄÄRÄYKSET, MUKAAN LUKIEN SOVELLETTAVA LAKI JA TOIMIVALTA

15.1.         Minkä lain mukaan oikeussuhteemme on voimassa? Välillämme olevaan oikeussuhteeseen sovelletaan Tšekin tasavallan lakia, erityisesti siviililakia. Tätä sovelletaan myös silloin, kun kyseessä on kansainvälinen suhde. Olemme kuitenkin tietoisia siitä, että kuluttaja ei voi tällä valinnalla menettää asuinmaansa lainsäädännön tarjoamaa suojaa.

15.2.         Sitoutuminen kunnioittamaan kuluttajien oikeuksia. Jos näiden yleisten sopimusehtojen ja kuluttajansuojaa koskevien lakisääteisten säännösten välillä on tahaton ristiriita, nämä säännökset ovat ensisijaisia, ja myyjä sitoutuu noudattamaan niitä sellaisenaan.

15.3.         Yleisten sopimusehtojen pätemättömät tai tehottomat määräykset. Jos jokin näiden yleisten sopimusehtojen määräys on tai tulee pätemättömäksi tai tehottomaksi, pätemätön määräys korvataan määräyksellä, jonka merkitys on mahdollisimman lähellä pätemätöntä määräystä. Yhden määräyksen pätemättömyys tai tehottomuus ei vaikuta muiden määräysten pätevyyteen.

15.4.         Wienin yleissopimuksen soveltamisalan ulkopuolelle jättäminen. Osapuolet sopivat nimenomaisesti sulkevansa pois tavaroiden kansainvälistä kauppaa koskevista sopimuksista tehdyn Yhdistyneiden Kansakuntien yleissopimuksen (Yhdistyneiden Kansakuntien yleissopimus tavaroiden kansainvälisestä kaupasta tai Wienin yleissopimus) soveltamisen kyseisen yleissopimuksen 6 artiklan mukaisesti.

15.5.         Riidat ja toimivalta. Osapuolet sopivat lisäksi, että Tšekin tasavallan Prahan piirin tuomioistuimilla on aina paikallinen ja asiallinen toimivalta ratkaista kaikki ostosopimuksesta johtuvat riidat, joihin liittyy kansainvälinen ulottuvuus. Tämä ei rajoita erityislainsäädännön mukaisia kuluttajien oikeuksia. Sopimuskieli on ranska.

15.6.         Ostosopimuksen arkistointi. Me arkistoimme ostosopimuksen, sellaisena kuin se on muutettuna YSE:llä, sähköisessä muodossa, eikä se ole kolmansien osapuolten saatavilla.

15.7.         Peruuttamislomake. Peruuttamislomake on näiden yleisten sopimusehtojen erottamaton osa.

15.8.         Jos neuvottelemme erilaisista kauppasopimuksen ehdoista. Yleisten sopimusehtojen määräykset ovat olennainen osa ostosopimusta. Yleisistä sopimusehdoista poikkeavista määräyksistä voidaan sopia ostosopimuksessa. Ostosopimuksen poikkeavat määräykset ovat etusijalla YSE:n määräyksiin nähden.

15.9.         Yleisten sopimusehtojen hyväksymisen välttämättömyys ostosopimuksen tekemistä varten. Näiden yleisten sopimusehtojen hyväksyminen on vapaaehtoista, mutta se on välttämätöntä, jotta asiakas voi luoda käyttäjätilin tai tehdä tilauksen.

15.10.         Yleisten sopimusehtojen pätevyys. Nämä yleiset sopimusehdot ovat voimassa 1.6. 2024 alkaen, ja ne kumoavat aiempien ehtojen voimassaolon.

15.11. tel: +420 727 903 604