Jättimäinen loppuunmyynti, alennus jopa 80 %
Monipakkauksista jopa 72 % alennusta

Kunnostusmääräykset

DaniDarx, s.r.o.:n verkkokauppaan, joka on saatavilla osoitteessa www.nedeto.fi. Reklamaatiomenettely on tarkoitettu VAIN ASIAKKAALLE ja se on erottamaton osa yleisiä sopimusehtoja (jäljempänä "YLE").

Yhteydenotot kysymyksiä varten: sähköpostitse: info@nedeto.fi

Täältä löydät perusohjeet siitä, miten valitustapauksessa kannattaa toimia, palautus:

Palautustapauksessa lähetä tavarat alkuperäisessä ja vahingoittumattomassa kunnossa siten, että niissä ei ole käytön jälkiä. Varmista, että se on alkuperäisessä pakkauksessaan ja että kaikki laput ovat kiinni. Tämän jälkeen menettely on sama kaikille vaihtoehdoille.

1. Aseta tilaushetkellä löytyvä täytetty lomake tai lataa se TÄÄLTÄ.

2. Voit toimittaa tavarat meille osoitteeseen [LISÄÄ]. Täällä sijaitsee myös asiakastukemme, joka on yleensä nopein tapa käsitellä palautus tai valitus. Asiakas vastaa tämän toimituksen kustannuksista.

1. TÄSSÄ OSIOSSA LÖYDÄT, MITEN TAVAROIDEMME PITÄÄ NÄYTTÄÄ VASTAANOTONA

1.1 Millaisia tavaroidemme pitäisi olla, kun vastaanotat ne? Olemme vastuussa siitä, että tavarat ovat virheettömiä vastaanotettaessa. Erityisesti olemme vastuussa siitä, että tavaroita vastaanotettaessa:

1.1.1. tavaroilla on ne ominaisuudet, joista olemme sopineet, ja jos sopimusta ei ole tehty, ne ominaisuudet, jotka me tai valmistaja olemme kuvanneet tai joita olet tavaran luonteen perusteella ja meidän tai valmistajan mainonnan perusteella voinut odottaa,

1.1.2. tavara soveltuu ilmoittamaamme käyttötarkoitukseen tai tarkoitukseen, johon tämäntyyppisiä tavaroita yleensä käytetään,

1.1.3. tavara vastaa laadultaan tai valmistustavan osalta osapuolten sopimaa laatua tai valmistustapaa tai valmistustavan osalta sovittua näytettä tai mallia, jos laatu tai valmistustapa on määritetty sovitun näytteen tai mallin perusteella, on

1.1.4. tavarat ovat määrältään, mitaltaan tai painoltaan asianmukaiset,

1.1.5. tavarat ovat lainsäädännön vaatimusten mukaisia.

1.2 Oletus siitä, että tavarat ovat viallisia. Jos vika ilmenee 12 kuukauden kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta, tavaroiden oletetaan olevan viallisia niiden vastaanottohetkellä, ellemme osoita muuta.

2. TÄÄLTÄ VOIT SAADA selville, MILLAISSA TILANTEISSA VAATIMUSTASI EI HYVÄKSYTÄ

2.1. Mitkä viat eivät ole vastuullamme? Emme ole vastuussa vioista seuraavissa tapauksissa:

2.1.1. jos tavarassa on vika vastaanottohetkellä ja siitä on sovittu alennusta kauppahinnasta,

2.1.2. vika on aiheutunut tavanomaisesta käytöstä johtuvasta tavaran kulumisesta, tai jos tavaran luonne sitä edellyttää,

2.1.3. se on sinun aiheuttamasi ja se on aiheutunut epäasianmukaisesta varastoinnista, epäasianmukaisesta kunnossapidosta, sinun toimenpiteestäsi tai mekaanisesta vahingosta, kaikki olosuhteissa, jotka ovat lämpötilan, pölyisyyden, kosteuden tai muiden ympäristövaikutusten kannalta epäasianmukaisia ja jotka me tai valmistaja on suoraan ilmoittanut (yleensä tavaran pakkausselosteessa/etiketissä) tai jotka ovat seurausta lainsäädännöstä,

2.1.4. tavarat, joita asiakas on muuttanut ja joissa vika on syntynyt tällaisen muutoksen seurauksena,

2.1.5. käyttämällä tavaroita olosuhteissa, jotka eivät vastaa lämpötilan, pölyisyyden, kosteuden, kemiallisten ja mekaanisten vaikutusten osalta myyjän tai valmistajan suoraan tarkoittamaa ympäristöä tai jotka johtuvat lakisääteisistä määräyksistä,

2.1.6. vika johtuu ulkoisesta tapahtumasta, johon emme voi vaikuttaa (esim. luonnonilmiö).

2.2 Missä tapauksissa et voi palauttaa tavaroita meille?

2.2.1.pakatut tavarat, joita ei voi käyttää uudelleen hygieniasyistä, tai tavarat, joita on jo käytetty (esim. jos asiakas vahingoittaa tavaroiden suojapakkausta tai rikkoo turvasinetin tai jos tavarat voivat olla muuten saastuneita);

2.2.2. muihin tavaroihin, jos tavaroissa on hygienia- tai muu sinetöity pakkaus eikä niitä voi palauttaa hygienia- tai terveyssyistä;

2.2.3. jos toimittamamme tavarat ovat peruuttamattomasti sekoittuneet muihin tavaroihin;

2.2.4. tavarat, joita on muutettu toiveidesi mukaan.

2.3. Jos haluat palauttaa meille tavarat, jotka on jo purettu pakkauksesta ja jotka on varustettu hygieenisellä pakkauksella. Olemme kiinnostuneita sovellettavien hygieniastandardien noudattamisesta. Saattaa olla tilanne, jossa haluatte palauttaa meille tavarat (peruuttaa ostosopimuksen), joiden hygieeninen tai sinetöity pakkaus on rikkoutunut eikä tavaroita voida käyttää uudelleen (näin ei ole, jos tavarat ovat saapuneet teille esim. kuljetusvaurioituneina). Suostutte siihen, että tällaisissa tapauksissa (kun tavarat saapuvat meille takaisin esim. hygieenisestä pakkauksesta irrotettuina eikä tavaroita voida käyttää uudelleen) meillä on oikeus kieltäytyä palauttamasta tavaroita ja lähettää ne takaisin teille kustannuksellanne. Jos tämä ei ole mahdollista (esim. hygieniasyistä tai koska suojapakkaus on vahingoittunut), meillä on oikeus hävittää tavarat välittömästi.

3. MIKSI SINUN PITÄÄ HUOMIOIDA, KUN SAAT TAVARAA?

3.1. Tarkista pakettimme sisältö. Kun vastaanotat tavarat, tarkista ne varmistaaksesi, että ne ovat oikeanlaisia tavaroita (erityisesti, että olet saanut oikeanlaisia tavaroita, että tavarat ovat sovittua laatua ja että tavarat sisältävät kaiken sen, mitä niiden on tarkoitus sisältää).

3.2 Milloin et voi vaatia tavaraa Sinulla ei ole oikeutta virheelliseen suoritukseen liittyviin oikeuksiin, jos tavarassa on virhe, joka:

3.2.1. sinun olisi tavanomaisen huolellisuuden perusteella pitänyt tietää, kun teit kauppasopimuksen, tai

3.2.2. jos tavara luovutetaan myöhemmin kuin kauppasopimuksen tekohetkellä, suoraan silloin, kun otat sen vastaan; tai

3.2.3. jos tiesit tavaroiden olevan viallisia ennen kuin otit ne vastaan, tai

3.2.4. jos olet aiheuttanut virheen.

4. VAURIOITUIVATKO TAVARAT KULJETUKSEN AIKANA?

4.1. Pakkauksen tarkastus ennen tavaran vastaanottamista rahdinkuljettajalta, vastaanotettaessa. Kun vastaanotat paketin rahdinkuljettajalta, tarkista pakkauksen eheys. Hyväksymällä lähetyksen vahvistat, että olet vastaanottanut lähetyksen ilman ilmeisiä puutteita. Jos pakkaus on vaurioitunut, ilmoita asiasta suoraan rahdinkuljettajalle ja kirjoita vahinkoilmoitus. Rahdinkuljettaja säilyttää paketin. Tämä on helpoin tapa käsitellä vahingoittuneen paketin reklamaatio, rahdinkuljettaja palauttaa paketin meille välittömästi ja sinulle lähetetään uusi paketti.

4.2 Huomaat, että tavara on vahingoittunut vasta paketin purkamisen jälkeen. Miten toimia? Ilmoita meille välittömästi, kun olet vastaanottanut ja havainnut vian, mutta viimeistään 3 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta. Ihannetapauksessa täältä löytyvällä reklamaatiolomakkeella. Ilmoita henkilötietosi, sähköpostiosoitteesi, josta tilasit tavarat, ja yksilöi tavarat, jotka sisällytät reklamaatioon. Ihannetapauksessa liitä mukaan myös kopio ostoasiakirjasta (esim. lasku), valokuvausdokumentti viasta ja kuvaus ongelmasta, jonka olet havainnut tavarassa. Kaikki nämä tiedot voivat auttaa ratkaisemaan reklamaation nopeammin.

4.3. Milloin emme voi enää reklamoida lähetystä? Huomaa, että jos ilmoitat reklamaatiosta neljäntenä (4.) päivänä tai myöhemmin lähetyksen vastaanottamisesta, on erittäin epätodennäköistä, että rahdinkuljettaja hyväksyy tällaisen reklamaation. Meille saattaa aiheutua vahinkoa vahingoittunutta lähetystä koskevan myöhästyneen reklamaatiosi vuoksi (rahdinkuljettaja ei korvaa vahingoittunutta lähetystä myöhästyneen reklamaatiosi vuoksi), ja meillä on oikeus periä tällaiset vahingot sinulta. Säilytä paketti ja tee siitä valokuvausdokumentaatio (josta näkyy selvästi vaurioituneet tavarat, pakkaus, täyttö).

4.4 Miten menetellään, kun ilmoitat meille? Kun olet täyttänyt vahingoittuneen paketin reklamaatiolomakkeen, saat vahvistuksen sähköpostiisi. Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa osoitteessa info@nedeto.fi tarkistaaksesi reklamaatiosi tilan.

5. JOS SINULTA SAAT MUUTA KUIN TILAAMASI MEILTÄ, MITEN MENETTELET?

5.1. Miten edetä ja mitä meidän on tiedettävä sinulta? Jos olet saanut väärin lähetettyjä tavaroita, väärän määrän tai eri värisiä tavaroita tai täysin erilaisia tavaroita, joita et ole tilannut jne. ota meihin yhteyttä mieluiten sähköpostitse osoitteeseen info@nedeto.fi kirjallisesti tai online-reklamaatiolomakkeella. Ilmoita henkilötietosi, sähköpostiosoitteesi, josta tilasit tavarat, ja yksilöi virheellisesti vastaanottamasi tavarat. Liitä mieluiten mukaan myös kopio ostotositteesta (esim. lasku), valokuvadokumentaatio viasta ja kuvaa vika omin sanoin sekä kerro, mitä paketti sisälsi, kun se toimitettiin. Teemme parhaamme estääkseen tällaiset virheet, tarkistamme lähetetyt tavarat huolellisesti, mutta edes me emme ole täysin erehtymättömiä. Pahoittelemme etukäteen tilauksessasi esiintyviä poikkeamia ja teemme kaikkemme, jotta reklamaatioprosessi olisi sinulle mahdollisimman mukava ja nopea.

5.2. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Kun olet täyttänyt ja lähettänyt vaurioituneen lähetyksen reklamaatiolomakkeen, saat vahvistuksen sähköpostiisi. Tarkistamme kaiken mahdollisimman pian ja otamme sinuun yhteyttä sopiaksemme seuraavista vaiheista. Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa osoitteessa info@nedeto.fi tarkistaaksesi, että korvausvaatimustasi käsitellään jo.

6. VIRHEELLISTEN TAVAROIDEN TUNNISTAMINEN 120 PÄIVÄN SISÄLLÄ VASTAANOTOSTA

6.1 Palautus on mahdollista 120 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Olemme kiinnostuneita siitä, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä. He kokeilevat kokoa, väriä ja istuvuutta. Joskus tavaramme voivat olla myös lahja, jonka ostat etukäteen. Siksi annamme asiakkaillemme lakisääteisen velvoitteen lisäksi mahdollisuuden peruuttaa ostosopimuksen pidennetyn 120 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautuksiin sovelletaan kaikkia tässä palautusehdossa esitettyjä ehtoja.

6.2 Havaitsen tavarassa vian 120 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta Jos havaitset toimitetussa tavarassa vian 120 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta, ota meihin yhteyttä mieluiten sähköpostitse osoitteeseen info@nedeto.fi, kirjallisesti tai online-reklamaatiolomakkeen kautta.

6.3. Voiko tavaran arvoa alentaa? 120 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta takaamme sinulle oikeuden peruuttaa kauppasopimus tai vaihtaa tavara toiseen. Tässä tapauksessa tavarat on kuitenkin palautettava vahingoittumattomina tai suljetussa tai hygieenisessä pakkauksessa. Et voi tehdä tätä, jos havaitset vian 120 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Huomaa, että olet vastuussa tavaroiden arvonalennuksesta sovellettavan lain mukaan. Edellä mainitut seikat huomioon ottaen suosittelemme, että reklamoit viallisia tavaroita (tai tavaroita, jotka ovat saattaneet vahingoittua kuljetuksen seurauksena) asianmukaisimpana toimintatapana. Sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä, että reklamaatioprosessi kestää kauemmin kuin prosessimme tavaroiden palauttamiseksi 120 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta.

6.4. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Kun olet täyttänyt reklamaatiolomakkeen, saat vahvistussähköpostin.Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa osoitteessa info@nedeto.fi varmistaaksesi, että reklamaatio on jo käsittelyssä.

7. VIRHEELLISTEN TAVAROIDEN HAVAINNOINTI 120 PÄIVÄN JÄLKEEN VASTAANOTOSTA - VALITUS

7.1 Milloin reklamoida viallisia tavaroita Olet velvollinen vaatimaan meiltä oikeutta reklamoida viallisia tavaroita välittömästi ja ilman aiheetonta viivytystä sen jälkeen, kun vika on havaittu. Muussa tapauksessa tuomioistuin ei myönnä sinulle oikeutta virheelliseen suoritukseen. Jos et reklamoi virhettä ajoissa, et voi peruuttaa kauppasopimusta sen olemassaolon vuoksi. Sinulla on oikeus käyttää reklamaatio-oikeutta kulutustavaroissa ilmenevän virheen osalta 24 kuukauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

7.2. Mitä tapahtuu 24 kuukauden jälkeen? Et voi käyttää oikeutta vaatia tavaran virhettä tämän määräajan (24 kuukautta) päättymisen jälkeen. Jos se on tavaran kannalta mahdollista, tätä ajanjaksoa pidennetään sillä ajalla, jonka aikana et ole voinut käyttää tavaraa, koska se oli oikeutetun reklamaation kohteena. Vaikka pyrimme aina käsittelemään reklamaatiot sinua tyydyttävällä tavalla, joitakin tuotteita on käsiteltävä pakkauksessa/etiketissä/pakkaustiedoissa annettujen ohjeiden mukaisesti - muutoin ne vahingoittuvat. Näissä tapauksissa emme voi hyväksyä valitustasi, vaikka 24 kuukauden määräaika ei olisikaan vielä kulunut umpeen (tämän valitusmenettelyn kohta 2.1.3 tai 2.1.5).

7.3. Miten reklamoin viallisia tavaroita? Jotta voit reklamoida viallisia tavaroita, täytä ja lähetä tämä online-reklamaatiolomake tai kirjoita meille sähköpostitse osoitteeseen info@nedeto.fi tai kirjallisesti ja ilmoita erityisesti

7.3.1. nimesi;

7.3.2. sähköpostiosoite, josta tilasit tavarat;

7.3.3. puhelinnumero;

7.3.4. Vaatimukseen sisältyvien tavaroiden tunnistetiedot;

7.3.5. kuvaa vika omin sanoin;

7.3.6 valitun reklamaation käsittelymenetelmän, eikä asiakkaalla ole oikeutta muuttaa valittua reklamaation käsittelymenetelmää ilman ennakkosuostumustamme;

7.3.7 osoitteenne tavaroiden palauttamista varten valituskäsittelyn päättymisen jälkeen;

7.4.Vahvistamme reklamaation vastaanottamisen. Kun olet täyttänyt ja lähettänyt vikailmoituslomakkeen, saat meiltä sähköpostitse vahvistuksen reklamaation vastaanottamisesta. Hetki, jolloin saamme sinulta reklamaation tiedot, on hetki, jolloin saamme reklamaation tiedot.

7.5. Missä voin reklamoida tavaroita? Ostaja voi nimenomaan käyttää tavaran virhevastuuoikeuksia osoitteessa [ADD], sähköpostitse osoitteessa [ADD] tai lähettämäsi online-reklamaatiolomakkeen kautta.

7.6 Reklamoitujen tavaroiden toimittaminen takaisin myyjälle. Tavarat on palautettava täydellisinä, vahingoittumattomina (lukuun ottamatta väitettyä vikaa), mieluiten alkuperäisessä vahingoittumattomassa pakkauksessa, jotta voimme noudattaa hyvää hygieniakäytäntöä.

7.7 Kuka vastaa reklamoitujen tavaroiden kuljetuskustannuksista? Jos vaadit vian poistamista (korjausta tai uuden tavaran tai sen osan toimittamista), me vastaamme reklamoitujen tavaroiden kuljetuskustannuksista takaisin meille. Ennakkosopimuksen mukaan annamme sinulle palautuskoodin tavaroiden palauttamista varten. Huomioithan, että me emme nouta jälkikäteen ja/tai muulla tavoin kustannuksellamme lähetettyjä reklamaatiotavaroita, vaan ne palautetaan sinulle omalla kustannuksellasi.

7.8. Vahvistus. Kun reklamoidut tavarat on vastaanotettu, reklamaation vastaanottamisesta ja sen sisällöstä lähetetään vahvistus ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

8. KUINKA NOPEASTI VAATIMUS RATKAISEE

8.1. Milloin reklamaatioprosessi saatetaan päätökseen? Yksityisoikeudellinen laki antaa meille 30 päivää aikaa reklamaation ratkaisemiseen siitä päivästä, jona virheoikeutta on käytetty. Tämän ajan kuluessa saatamme reklamaatioprosessin yleensä päätökseen viimeistään.

8.2. Virheen arviointi. Pääsääntöisesti kuitenkin 3 työpäivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet tarvittavat asiakirjat (valokuvat ja muut virheen arvioimiseksi tarvittavat tiedot) tai reklamoidut tavarat on toimitettu meille takaisin, teemme välittömästi virheen arvioinnin ja otamme yhteyttä asiakkaaseen ja annamme alustavan lausunnon. Tähän määräaikaan ei lasketa aikaa, joka tarvitaan vian ammattimaiseen arviointiin (esim. meidän voi olla tarpeen pyytää apua toimittajaltamme tai valmistajalta).

8.3. Jos tavara on viallinen Jos reklamoitu tavara on todettu vialliseksi, reklamaatioprosessi on saatettava päätökseen 30 päivän kuluessa siitä, kun asiakkaalla on ollut oikeus reklamoida virheistä. Perustelluissa tapauksissa valtuutettu työntekijä voi sopia asiakkaan kanssa pidemmästä määräajasta. Olemme velvollisia pyytämään sinua täydentämään asiakirjat mahdollisimman pian.

8.4 Jos tavaroissa ei havaita vikaa. Jos tavaroita ei havaita viallisiksi, sinulle ilmoitetaan asiasta, jotta voit toteuttaa yksilöllisiä toimenpiteitä.

9. KUINKA VALITAAN VALITUSMENETTELY

9.1. Mikä vaikuttaa vaihtoehtoihini. Sinulla on oikeus vaatia puutteen korjaamista. Voit valita:

9.1.1. korjata tuote;

9.1.2. toimittaa uuden tuotteen;

9.1.3. tai toimittaa puuttuvan osan.

Tämän ei pitäisi olla kohtuuton pyyntö sinulta. Jos kohteen korjaaminen aiheuttaa meille huomattavia vaikeuksia tai jos se ei ole kohtuullinen pyyntö kohteen arvo ja vian merkitys huomioon ottaen, kerromme siitä sinulle. Teemme samoin, jos arvioimme, että pyyntösi uuden tavaran hankkimisesta on kohtuuton ottaen huomioon vika tai tavaran arvo.

9.2. Jos kauppasopimusta rikotaan olennaisesti. Jos vika muodostaa myyntisopimuksen olennaisen rikkomisen, sinulla on oikeus purkaa myyntisopimus tai vaatia kohtuullista alennusta tavaran ostohinnasta.

9.3 Milloin on mahdollista vaatia kauppahinnan palautusta? Joissakin tilanteissa on mahdollista peruuttaa sopimus ja vaatia kauppahinnan palautusta. Tämä ei ole mahdollista tilanteissa, joissa tavaran virhe ei ole merkittävä. Mitkä ovat tilanteet, joissa voit peruuttaa ostosopimuksen ja vaatia hyvitystä:

9.3.1 kieltäydymme korjaamasta tavaran virhettä tai emme ole korjanneet virhettä kohtuullisessa ajassa;

9.3.2. lausunnostamme tai muista olosuhteista käy selvästi ilmi, että virhettä ei korjata kohtuullisessa ajassa tai ilman huomattavaa haittaa ostajalle;

9.3.4. tavaran vika toistuu; tai kyseessä on myyntisopimuksen olennainen rikkominen.

9.4. Milloin voit vaatia kohtuullista alennusta tavaran ostohinnasta? Joissakin tilanteissa voit edelleen vaatia kohtuullista alennusta ostohinnasta. Tämä ei ole mahdollista tilanteissa, joissa tavaran virhe ei ole merkittävä. Millaisissa tilanteissa voit vaatia kohtuullista alennusta ostohinnasta?

9.4.1. kieltäydymme korjaamasta tavaran virhettä tai emme ole korjanneet virhettä kohtuullisessa ajassa;

9.4.2. lausunnostamme tai muista olosuhteista käy selvästi ilmi, että virhettä ei korjata kohtuullisessa ajassa tai ilman huomattavaa haittaa ostajalle;

9.4.3. tavaran vika toistuu; tai

9.4.4. kauppasopimusta on olennaisesti rikottu.

9.5. kerrot, miten reklamaatio käsitellään. Jos et tee niin, me kysymme sinulta. Olet velvollinen kertomaan meille, millaisen oikeuden olet valinnut virheellisestä suorituksesta, kun ilmoitat meille virheestä tai ilman aiheetonta viivytystä virheilmoituksen jälkeen. Et voi muuttaa tekemääsi valintaa ilman suostumustamme; tämä ei koske tapauksia, joissa pyydät korjaamaan vian, joka osoittautuu korjaamattomaksi.

9.6 Alkuperäisten tavaroiden palauttaminen. Jos ratkaiset reklamaation toimittamalla uusia tavaroita, sinun on palautettava meille alun perin toimitetut tavarat (ellei me toisin sovi).

10. VALITUKSEN PÄÄTTYMINEN

10.1. Jos olet lähettänyt tavarat meille valitusta varten Jos valituksen kohteena olevat tavarat on lähetetty meille valitusta varten rahdinkuljettajan toimesta, ne lähetetään automaattisesti meille ilmoittamaasi osoitteeseen tai valitus ratkaistaan muulla sovitulla tavalla (esim. hyvittämällä ostohinta). Vaihtoehtoisesti perustelemme reklamaation hylkäämisen.

10.2. Jos palautamme ostohinnan. Jos valitus hyväksytään perustelluksi ja pyydät oikeutetusti ostohinnan palautusta valituksen ratkaisutapana, lähetämme sinulle takaisin maksamasi ostohinnan käteisenä valituslomakkeessa ilmoittamallesi pankkitilille viimeistään 10 arkipäivän kuluessa siitä päivästä, jona sinulle lähetettiin vahvistus valituksen ratkaisutavasta.

10.3. Reklamoitujen tavaroiden vastaanottaminen Sinun on otettava reklamoidut tavarat vastaan 30 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinulle ilmoitettiin valituksesta. Tämän määräajan kuluttua meillä on oikeus periä varastointimaksu siviililain 2120 §:n 1 momentin yhdessä 2159 §:n 2 momentin kanssa mukaisesti. Päivittäinen säilytysmaksu on 1 euro.

10.4 Vaatimattomien tavaroiden myynti. Jos et noutaa sovitun vaateen tavaroita 6 kuukauden kuluessa siitä, kun meille on ilmoitettu sovittelusta, pidätämme oikeuden myydä tavarat ja käyttää tuoton varastointimaksun maksamiseen.

10.5 Velvollisuus vaaditun tavaran vastaanottamisen jälkeen. Sinulla on lisäksi velvollisuus tarkistaa vaadittujen tavaroiden täydellisyys niiden vastaanottamisen yhteydessä, erityisesti, että tavarat sisältävä paketti sisältää kaiken sen, mitä sen oletetaan sisältävän. Myöhempiä vastaväitteitä ei enää oteta huomioon.

11. LOPPUOSA

11.1 Lain mukaiset oikeudet. Tämä reklamaatiomenettely ei vaikuta Asiakkaan lakisääteisiin oikeuksiin.

11.2 Voimassaolo. Tämä valitusmenettely (vain kuluttajille) on voimassa 1.6.2024 alkaen ja korvaa edellisen valitusmenettelyn.